مسجد و محراب اولین حوزه مقابله با جنگ نرم است
نوشته شده توسط : محمد جهانیان

مسجد و محراب اولین حوزه مقابله با جنگ نرم است. مسجد و محراب از صدر اسلام تا امروز پایگاه مبارزه و مقاومت بوده و امروز نیز همین نقش را در مواجهه با جنگ نرم دارد.


وعده خداوند در صورت پیروی از خواسته‌ها و مرضیات خداوند بر پیروزی در همه عرصه‌هاست و برای پیروزی بر شیطان و وسوسه‌های او راهی جز این نیست، هیچ قدرتی در مقابل قدرت شیطان و و سوسه‌های او و جنگ نرمی که با دست قدرت شیطان مدیریت می‌شود، توان مقاومت ندارد و فقط کسانی که زلالیت روح، شفافیت ایمان و اراده دارند و در مسیری که انبیای بزرگ ترسیم کرده‌اند و با الگو قرار دادن پیامبر اسلام(ص) می‌توان به این این اراده و توان رسید؛ بنابراین می‌توان گفت این ملت و این مردم شکست نمی‌خورند و می‌توانند در این عرصه نیز پیروز شوند.

 

ابزار مورد استفاده در عرصه جنگ نرمی که امروز تعریف می‌شود، جنگ در فضای مجازی است و در دنیای مجازی وسایل و ابزار خاص خودش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اینجا دیگر نقش ابزار جنگ سرد، فرع آن محسوب می‌شود و اصلاً به نوعی رنگ می‌بازد؛ چراکه نهایتاً دنیای مجازی در واقع به دنیای رسانه محدود می‌شود و ابزار خودش را می‌خواهد که هرچند ابزار محدود است اما پیشرفته تلقی بشود.

با توجه به ضرورت دارا بودن مفاهیم اخلاقی و ارزرشی دینی و قرآنی در این عرصه آنچه که قرآن در این زمینه ترسیم می‌کند و می‌فرماید که مخلصین و متقین پیروز نهایی صحنه مبازره هستند و اشاره می‌کند «أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ»؛ هیچ ترس، شکستی و تزلزلی نیست، این فلسفه کلی مبارزه را بیان می‌فرمایند که باید از آن فلسفه و حکمت استفاده شود؛ البته در دنیای مجازی باید از ابزارهای مخصوص به این حوزه را استفاده کنیم با تکیه بر این مفاهیم و در نظر گرفتن ارزش‌هاو راه‌هایی که خداوند آن را برای مؤمنان خود قرار داده است.

محراب یعنی جایی که امام می‌ایستد و مسجد همانگونه که امام(ره) بارها در سخنرانی‌هایشان اشاره فرموده‌اند پایگاه اصلی برای مقابله با تهاجم دشمنان است، لذا در درجه اول مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، یعنی آنجایی که انسان از همه چیز رها می‌شود و در مقابل خداوند قرار می‌گیرد و آن روح و قطره وجودیش به دریای بیکران اراده خداوند متصل می‌شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: